Ortoregeneracja

Nasze laboratorium

Orthokine

Innowacyjna, biologiczna terapia dla osób cierpiących na przewlekłe schorzenia stawów, ścięgien oraz zespoły bólowe kręgosłupa.

Terapia polega na podaniu surowicy zawierającej białka przeciwzapalne (IL-1RA) bezpośrednio w źródło zapalenia. Działanie białka IL-1RA polega na blokowaniu receptorów cytokiny prozapalnej, która odpowiedzialna jest za indukowanie procesu zapalnego, powodując reakcję bólową.

Poza tym autologiczna surowica zawiera czynniki wzrostu potrzebne do regeneracji uszkodzonej tkanki.

Możliwe wskazania do terapii Orthokine:

#Artroza wszystkich stawów Stopień I-III według Kellgrena

- ganartroza

- koksartroza

- artroza stawu barkowego

- artroza stawu skokowego

- artroza stawów rąk i palców

#Zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa

- artroza stawów lędźwiowych

- osteochondroza

- spondyloartroza

#Uszkodzenie krążków międzykręgowych

- wypuklina krążka międzykręgowego

- przepuklina krążka międzykręgowego z podrażnieniem korzenia nerwu.

#Entezopatie

- achillodynia

- łokieć tenisisty

- łokieć golfisty

#Naderwanie włókien i pęczków mięśniowych

#Choroba Morbus Bechterew

#Artretyzm

Ilość podań:  ilość dawek określa lekarz (najczęściej 4 do 6 dawek)

PRP ANGEL  osocze bogatopłytkowe - czynniki wzrostu

Bezpieczeństwo i skuteczność PRP zostały dowiedzione w przyspieszeniu procesu gojenia tkanki miękkiej i twardej w leczeniu tendinopatii, chorobie zwyrodnieniowej stawów oraz rozmaitych patologiach stawu i mięśnia w dziedzinie ortopedii i medycyny sportowej.

PRP może być stosowane jako leczenie samodzielne lub jako biologiczne uzupełnienie innych biomateriałów, takich jak substytuty kostne, kwas hialuronowy, kolagen i mezenchymalne komórki macierzyste. Co więcej, PRP jest szeroko stosowane w leczeniu ran przewlekłych, w chirurgii plastycznej chirurgii szczękowo-twarzowej.

ARTREX rekombinowany kolagen

W połączeniu z PRP stanowi intensywną i wydłużoną terapię czynnikami wzrostu. Ilość podań: najczęściej jedna iniekcja.

IPRF fibryna bogatopłytkowa

Trójwymiarowa struktura, której matrycę stanowi fibryna. W przestrzeniach trójwymiarowej sieci fibryny umiejscowione są wysokie stężenia nieaktywowanych, funkcjonalnych, nienaruszonych płytek krwi, krwinki białe oraz mezenchymalne komórki macierzyste.

Wszystkie te elementy wspólnie z fibryną tworzą strukturę matrix – przestrzenną strukturę, która stale i w długim okresie czasu stymuluje płytki do uwalniania czynników wzrostu, cytokin oraz skutecznie kieruje migracją mezenchymalnych komórek macierzystych do miejsca uszkodzenia ciała.

Czynniki wzrostu oraz komórki macierzyste uwalniane z przestrzeni siatki fibrynowej silnie stymulują odnowę biologiczną tkanek.

Najczęściej  3 - 4 dawki.  Interwały między iniekcjami ustala lekarz.

Wskazania: ubytki chrząstki stawowej, urazy więzadeł, ścięgien, entezopatie, choroba zwyrodnieniowa stawów.

Noltrex TM-  syntetyczna wiskoproteza

Biopolimer wykorzystywany w ciężkich zwyrodnieniach 3 i 4 stopnia stawów kolanowych i biodrowych. Można go stosować u sportowców w trakcie intensywnego sezonu w celu zmniejszenia powstania możliwych przeciążeń a nawet degradacji tkankowych.

Działanie:

• odbudowa lepkości mazi stawowej

• separacja trących o siebie powierzchni stawowych. W wyniku odbudowania lepkości mazi stawowej następuje poszerzenie jamy stawowej, to znaczy fizyczne rozdzielenie stykających się i trących o siebie powierzchni uszkodzonego stawu

• ochrona chrząstki stawowej

Najczęściej  3 dawki.  Interwały między iniekcjami ustala lekarz.

Orthovisc Plus

jest ultra czystym, wysokocząsteczkowym iniekcyjnym wiskosuplementem HA, który pomaga przywrócić lepkość i elastyczność zwyrodniałego stawu.

Orthovisc Plus  przeznaczony jest do wielokrotnej iniekcji dostarczając HA o lepko-spreżystych właściwościach podobnych do zdrowej mazi stawowej przynosząc długotrwałą ulgę w bólu.

Możliwe wskazania do terapii Orthovisc Plus:

#Zdiagnozowana choroba zwyrodnieniowa stawów w stadium umiarkowanym do ciężkiego.

Ilość podań: 3 iniekcje w cyklu leczenia.

Monovisc Plus

jest pojedynczym, wysokostężonym iniekcyjnym wiskosuplementem HA zatwierdzonym do łagodzenia bólu we wszystkich stawach maziówkowych.

Monovisc Plus nawilża staw i przynosi długotrwałą ulgę w bólu. Monovisc Plus jest jedynym wiskosuplementem pochodzenia bakteryjnego zatwierdzonym do pojedynczej iniekcji w USA.

Możliwe wskazania do terapii Monovisc Plus:

#urazy sportowe u młodych, sportowcy potrzebujący lepko-sprężystego uzupełnienia dla nawilżenia stawów i mechanicznego wsparcia, osoby liczące na szybki powrót do aktywności w tym osoby starsze.

Rejestracja do wszystkich stawów maziówkowych.

Ilość podań: 1 iniekcja w cyklu leczenia.

Orthovisc-T

Możliwe wskazania do terapii Orthovisc-T

to iniekcyjny wiskoelastyczny roztwór hialironianu sodu przeznaczony do łagodzenia bólu i przywracania prawidłowego funkcjonowania ścięgien uszkodzonych w wyniku zmian przeciążeniowo-zwyrodnieniowych.

Orthovisc-T zapewnia niezbędne nawilżenie ułatwiając poślizg ścięgien, tworząc jednocześnie korzystne środowisko gojenia. Leczenie przy zastosowaniu Orthovisc-T  stanowi wygodną, ambulatoryjną alternatywę dla iniekcji kortykosterydowych, które wiążą się często z dotkliwymi efektami niepożądanymi i ograniczoną długoterminową skutecznością.

#łagodzenie bólu i przywrócenie prawidłowego funkcjonowania ścięgien

Ilość podań: najczęściej 2 iniekcje w cyklu leczenia

Cingal

to innowacyjne połączenie długotrwale działającego usieciowanego kwasu hialuronowego z powszechnie znanym i stosowanym sterydem

Mikronizowane cząsteczki nierozpuszczalnego w wodzie sterydu są zawieszone w lepko-sprężystym żelu kwasu hialuronowego, przez co jako składnik Cignal pozostają odrębną stabilną frakcją. Zarówno HA oraz steryd pozostają dzięki technologi Cingal i sposobie sterylizacji niezmienione.

Możliwe wskazania do terapii Cingal:

#stany zapalne i zwyrodnieniowe stawów

Ilość podań: 1 iniekcja w cyklu leczenia

Ozonoterapia

działanie przeciwzapalne, bakteriobójcze.  Można łączyć z innymi terapiami.